DM DİNAMİK MÜHENDİSLİK VE MAKİNE ÜRÜN KATALOĞU

 

DİNAMİK BİLGİLER

DİNAMİK BİLGİLER

? Bandın üst yüzünde çok aşınma vardır.

SEBEP : Dönüş makaraları pis, sıkışmış ya da ayarsızdır.

ÇÖZÜM :

  • Dönüş makaralarını temizleyiniz.
  • Lastik diskli dönüş makarası kullanınız.
  • Bandın baş ve kuyruk taraflarına sıyırıcı koyunuz.
  • Bandı yıkayınız

? Bandın alt yüzünde çok aşınma vardır.

SEBEP : Bant ve tahrik tamburu arasında kayma vardır.

ÇÖZÜM :

  • Gergi düzeninde bant germe kuvvetini arttırınız.
  • Tahrik tamburlarını lastikle kaplayınız veya aşınmış lastik kaplamayı değiştiriniz.
  • Saptırma tamburu veya çift tahrik tamburu kullanarak bandın tambura sarılma açısını
    arttırınız.

? Makaraların birleşim yerlerinde bant ve karkas kırılmaktadır.

SEBEP : Tambur ile yükleme bölgeleri arasındaki mesafe yetersizdir veya bandın geçişi iyi
değildir.

ÇÖZÜM :

  • Makaraları tamburdan uzaklaştırınız.
  • Geçiş makarası kullanınız.
  • Kuyruk tamburunu ayarlayınız.

! Bant Hasarlarının Tamiri

* Banttaki hasarlar derhal tamir edilmezlerse, kolayca büyüyebilirler. Hasar gören noktalardan giren nem mukavemetin azalmasına ve bir zaman sonra karkasın çürümesine sebep olur.
Banttaki hasarlar üç grupta toplanabilirler:

  • Kaplamada, kenarlarda ve karkasta.
  • Lastik bantlarda bu hasarlar vulkanizasyon,
  • soğuk yapıştırma veya
  • mekanik elemanlarla tamir edilebilirler.

PVC bantlar da aynı usullerle tamir edilebilirler. Naylon kaplamalarda ise ancak soğuk yapıştırma ile tamir mümkündür.

? Bant kenarında enine çatlaklar bulunması.

SEBEP : Baş tamburun hemen önündeki taşıyıcı makara grubu tambura çok yakın veya çok
yüksek yerleştirilmiştir.

ÇÖZÜM : Makara grubunun konumunu düzeltiniz.

? Karkas veya üst kaplama boydan boya çatlamıştır.

SEBEP : Bant şasiye değmiş ve kuyruk tamburu üzerinden geçerken katlanmıştır.

ÇÖZÜM : Bandın yana aşırı kaçmalarında bandı durduran sınır şalterleri kullanınız.

? Bant karkasında bant kenarına paralel kısa veya yıldız şeklinde yarıklar vardır.

SEBEP : Bant ve kuyruk tamburu arasında malzeme sıkışmaktadır.

ÇÖZÜM : Bandın dönüş kolunda, kuyruk tamburunun önüne sıyırıcı koyunuz.

? Kancaların hemen arkasında enine çatlaklar vardır.

SEBEP : Ek kancaların plakaları tambur çapına göre fazla uzundur.

ÇÖZÜM :

  • Kısa ve küçük kanca plakaları kullanınız.
  • Tambur çaplarını arttırınız.

! Bantlı Konveyörlerin Uzun Süre Durdurulması

*Açık havada çalışan bantlı konveyörlerin üst ve alt kaplamaları oksitlenmeye, yaşlanmaya ve ışığa karşı mukavim olmalıdır. Bu mukavemet lastik hamuruna uygun katkı maddelerinin
ilavesi ile sağlanır, bu katkı maddeleri üst yüzeyde ince bir koruyucu tabak meydana getirerek hava etkilerine karşı yüksek bir mukavemet sağlarlar.
Çalışmayan konveyörlerin bantlarında germe kuvveti olmamalıdır. Gergi düzenleri boşaltılmalı, ve silgiler kaldırılmalı ve gerekirse tellere askıya alınmalıdır. Tamburla bant
arasına kağıt veya daha iyisi ince tahta yerleştirilmelidir.

? Bandın eksen çizgisinde şişme vardır.

SEBEP : Malzemede yağ vardır.

ÇÖZÜM :

  • Yağ kaynağını izole ediniz.
  • Mevcut bandın ömründen daha fazla faydalanabilmek için, kaplama üzerine bıçakla uzunlamasına kanallar açarak şişen lastiğin hasıl ettiği gerilmeyi gideriniz.
  • Yağa dayanıklı bant kullanınız.

? Bant çok fazla gergi gerektirdiğinden aşırı uzamaktadır.

SEBEP : Bant kuvvetleri fazladır.

ÇÖZÜM :

  • Tahrik düzenini ıslah ederek bant kuvvetlerini azaltınız.
  • Tahrik tamburu lastik kaplayınız.
  • Saptırma tamburu veya çift tahrik tamburu kullanarak bandın tambura sarılma açısını arttırınız.
  • Konveyör kapasitesini arttırmadan bant hızını arttırmak mümkün ise, bant hızını arttırınız.
  • Hızı aynı tutarak banda verilen malzeme miktarını azaltınız.